reklama

Testy tahačů v Mostě: Bionafta není pomalá…

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Konečně došlo i na tahače, chtělo by se říci. Ve středu a ve čtvrtek proběhlo na okruhu v Mostě první letošní testování tahačů, ve speciálech Buggyra DV50 a AK29 se střídali Aliyyah Koloc, Adam Lacko a Téo Calvet.

Úvodní testování se neslo především ve znamení zkoušky bionafty, která bude provázet premiérově truckery po dobu celého šampionátu. „Zapadá to do naší koncepce zeleného závodění a výsledek předčil veškerá optimistická očekávání. Téo a Aliyyah si zajeli osobáky, Adam jezdil na hraně rekordu,“ potvrdil šéfkonstruktér David Vršecký. „Bavili jsme se s Robinem, že si ještě pohrajeme s motorem na brzdě a zapracujeme na modifikaci software. Za týden budeme testovat v Nogaru, celý víkend pojedeme na bionaftu, potřebujeme získat data z tepla.“

Adam Lacko pak po dlouhé pauze s radostí konstatoval, že nezapomněl ovládat pětitunový tahač a testování si užil. „Naštěstí nepršelo, na rozdíl od středy byla sice včera docela zima, ale jinak pohoda. Aliyyah byla rychlá, Téo ještě o něco málo rychlejší, já jezdil s bionaftou časy na hraně osobáku, ale nechával jsem si rezervu. Uvidíme, jak v Nogaru, přece jen se jedná o hodně odlišný okruh.“

Málo vídaný trojboj Can-Am DV21 – Mercedes AMG GT3 a Buggyra, Aliyyah Koloc nevadil. „Zatím s tím nemám žádný problém, jsem příjemně překvapená rychlým časem. Je pravda, že testuji, případně závodím od začátku roku, ale jsem v pohodě. Na únavu mám dost času,“ potvrdila Aliyyah, která bude letos kombinovat francouzský šampionát s ME tahačů. „Bylo to dobré, hodně jsem se do Mostu těšil. Stejně, jako Aliyyah mě rychlé časy příjemně překvapily. Nové věci, na kterých se zapracovalo během zimy, se evidentně osvědčily,“ dodal Téo Calvet.

 

reklama

reklama
reklama
reklama