Na bezprostředně navazující stressové víkendy v Imole a v Monaku se karavana FIA F2 připravovala 3denním testem v Barceloně. Jako zvláště rychlý se tam ukázal především Australan Jack Doohan. Pro juniora Renaultu také byl nejvyšší čas: poté, co před zimní přestávkou platil jako jeden z potencionelních uchazečů o kokpit Alpine-F1, nezačala sezona 2023 pro syna motocyklového šampiona Micka právě úspěšně.
V celkovém hodnocení není tento favorit ani mezi top10 a především jeho bledé výkony doma v Melbourne mu na sebevědomí nedodaly. V Barceloně si snad spravil chuť i když si celkově nejlepší řas nakonec zapsal Theo Pourchaire. Z jezdců PHM Racingu by Charouz byl jako obvykle rychlejší Roy Nissany. Roman Staněk udělal vitální kroky kupředu.
Středa
Dopoledne, na poněkud nečistější trati byl nejrychlejší Kush Maini (Campos). Ind, kterého lze beze všeho označit za pozitivní překvapení sezony, byl jen o několi tisícin rychlejší, než krajan Jehan Daruvala (MP) a týmový kolega Ralph Boschung. Odpoledne dráha pochopitelně zrychlila a Jack Doohan se poprvé posunul do popředí. Mainiho čas z dopoledne zlepšil o 0,8s. O tučných 5 desetin pozadu následovali oba jezdci Premy, Oliver Bearman a Frederik Vesti. Charouzův Izraelec Roy Nissany mohl na první den v Barceloně hledět spokojeně: dopoledne byl 7. a odpoledne 10., se ztrátou 1,3s na Doohana. Dvojka PHM Racingu, Brad Benavides dosáhl dobrého času, který stačil na střed pole, Roman Staněk (Trident) byl jen mezi nejpomalejšími.
Čtvrtek
Druhý den testu začal za mokra a dráha začala osychat až k polednímu. Byl to znovu Maini, kdo se s danými podmínkami spřátelil nejlépe. Také Romanovi Staňkovi vlhko sedlo a byl za Arthurem Leclercem (DAMS) výborný třetí. Odpoledne se jelo za sucha a koncem session několik jezdců předvedlo opravdový potenciál vozů a dráhy: Nejlepší dne byl opět Doohan, když zajel jen o 0,2s pomaleji, než ve středu. Za ním se umístili Vesti, Theo Pourchaire (ART)) a Daruvala. Nissany dosáhl relativně uspokojujícího 12. času, zatímco se Staněk a Benavides opět nedokázali umístit dál vepředu.
Pátek
Nejrychleji se nakonec jezdilo přeci jen v úvodní části pátečního dopoledne. Že se s ním musí ohledně otázky mistra vážně počítat, podtrhl Francouz Theo Pourchaire s odstupem nejrychlejším časem celého testu. Druhý časové listiny dne, týmový kolega od ARTu, Victor Martins ztrácel na krajana 0,6s. Za nimi se klasifikovali v obdivuhodné týmové souhře oba vozy DAMSu (Iwasa a Leclerc) a oba vozy Campose (Maini a Boschung). Že se ve Španělsku o něco více spčátelil s vozem F2 podtrhl Roman Staněk 8. časem. Od druhé poloviny dopoledne se simulovalo nastavení pro závody, na což se u Charouze soustředili především.
Barcelona se s F2 prozatím (o body se zde pojede už za měsíc) rozloučila znovu deštěm – jen uprostřed odpolední session bylo sucho. A toho využili oba jezdci PHM Racingu by Charouz ku zlepšení nálady v týmu, který ještě čeká na první body sezony: Nissany byl odpoledne pro jednou ze všech nejrychlejší a Benavides zaznamenal slibný 7. čas.
Z Barcelony se posune karavana F2 do Imoly, kde se již příští pátek jedou kvalifikace…
Nejrychlejší časy testu F2 v Barceloně
1. Theo Pourchaire, ART 1:23,943s (pátek dopoledne)
2. Jack Doohan, MP 1:24,177s (středa odpoledne)
3. Frederik Vesti, Prema 1:24,466s (čtvrtek odpoledne)
4. Victor Martins, ART 1:24,595s (pátek dopoledne)
5. Oliver Bearman, Prema 1:24,624s (středa odpoledne)
6. Jehan Daruvala, MP 1:24,722s (čtvrtek odpoledne)
Roy Nissany, PHM Racing by Charouz 1:25,333s (čtvrtek odpoledne)
Roman Staněk, Trident 1:25,455s (čtvrtek odpoledne)
Brad Benavides, PHM Racing by Charouz 1:25,502 (středa odpoledne)
Text a foto: Roman Klemm