Bývalý špičkový závodník Robert Lechner společně se svým bratrem Walterem juniorem přebírá automobilové impérium, které postavil na nohy jejich otec, Walter Lechner senior. Lechner Racing se základnou v malém Faistenau nedaleko Salzburgu byl v posledních letech aktivní jak v Porsche SuperCupu, tak i v CarreraCupu, organizoval středoevrospký a arabský pohár této značky, závodil v různých třídách GT a ve formuli 4.
Také pro tuto největší závodní stáj Rakouska byl, je a bude aktuální hospodářský lock-down ohromným problémem. Sportovně-ekonomický ředitel týmu Robert Lechner doufá, že se jeho organizaci podařilo „vytáhnout hlavu z oprátky“. Na Salzburgringu hovořil s Romanem Klemmem.
Úvodem samozřejmě nemůže chybět otázka, jak Lechner Racing přestál krizi?
Začátkem roku motorsport velmi rychle ztratil na důležitosti, což jsme tehdy respektovali. Zdraví je prostě důležitější. Osazenstvo týmu jsme začátkem dubna prostě poslali domů. Nedali jsme jim ale výpovědi – u nás se tomu říká Kurzarbeit. Před tím jsme ještě operativně stačili mnohé vyřídit. Kalkuloval jsem, že lze tento stav bez úhony vydržet až do začátku července. Déle asi ne. Jsem proto šťasten, že jsme mohli rozjet testy již v polovině června. Můžeme si oddychnout, že tu dnes stojíme. Přesto se již mnohé nedá dohnat. A nejsme v tom sami – takhle se daří všem, i týmům formule 1.
Sezona 2020 bude (pokud nedojde ke komplikacím) jen velmi kraťoučká. Co to bude znamenat?
Z pohledu sportovce a fandy to budou krásné našlapané tři měsíce s velkým množstvím závodů. Mimo to, že příští víkend ve Spielbergu povedu náš tým v Porsche SuperCupu, budu také komentovat velkou cenu F1 pro rakouskou televizi ORF a už se na to těším. Z pohledu ekonoma to ovšem nevypadá vůbec růžově. Za tyhle tři měsíce zdaleka nevyděláme to, co nás sezona stojí. Nebudeme mít tedy finanční „polštář“ se kterým jsme vždy přečkali zimu – my a i ostatní týmy. Letos to tedy bude krutá zima – to nejhorší je tedy ještě před námi…
Tak tedy ke sportu. Kolik vozů nasadí Lechner Racing v Porsche SuperCupu?
Čtyři. Po letech jsme se rozešli s naším jezdcem číslo 1, Michaelem Ammermuellerem. Vsadíme na velmi mladé borce, přičemž by měl udeřit především Jaxon Evans. Tento Novozélanďan je Juniorem Porsche a značka si od něj hodně slibuje.
Minulý rok vám automobilka Porsche svěřila i kompletní organizaci svého nového středoevropského poháru PSCCE (Porsche Sprint Challenge Central Europe). Jak hodnotíš první ročník a jak bude dál?
Jsme prostě šťastní, že můžeme v tomto projektu pokračovat. Je to dobré pro nás, pro jeho účastníky a pro tento šampionát vůbec. U Porsche byli s prvním ročníkem velmi spokojeni a tak máme dále jejich důvěru. Investovali jsme do toho ohromné jmění a strašně moc energie. Letos pořádáme druhý ročník, který se představí jak na ouvertůře Slovakiaringu (24.-25.07.2020), tak i při velkém zářijovém finále v Mostě (11.-12.09.2020). Napříč krizi bude mít stejný počet účastníků, jako minulý rok, což je za daných podmínek malý zázrak. Jdeme s chutí do toho i když na tom jistě proděláme. Ztratili jsme totiž dva podniky v mé milované Budapešti a v Polsku…
Jaké přání máš ohledně budoucnosti Lechner Racingu?
Optimální by bylo pokračovat i roku 2021 ve spolupráci s automobilkou Porsche. Obsadit SuperCup v rámci velkých cen formule 1, k tomu v létě organizovat evropský PSCCR a v zimě pohár pro Blízký Východ. Plánovali jsme i účast v GT-Open a dvě hotová auta stojí v dílně. Z toho ale alespoň letos nic nebude.
A co když ACO (Le Mans) a DTM zavedou pro své podniky třídu GT3?
Jistě, účast v Le Mans nebo v DTM by byla jakousi třešničkou na našem dortu – o tom ovšem v současné situaci můžeme zatím jen snít…
Text a foto: Roman Klemm