reklama

Group C Supercup v Hockenheimu: Nerovné soupeření

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Projekt Group C Supercupu, za kterým stojí především dřívější výrobce prototypů Gebhardt se minulý rok prezentoval jako historický seriál s velkou perspektivou – nutno ovšem přiznat, že v Hockenheimu letos poněkud stagnoval. Ano, v poli byly k nalezení tři Gebhardty skupiny C, jeden Cheetah a jeden Spice – zbytek pole ale spíše připomínal šampionát SportsCar Challenge s vozy PRC.

Co nechybělo, byla velká jména v kokpitech. Špičkový pilot GT-Masters Sven Barth osedlal Ginettu-Chevrolet, vítězi 24h Le Mans Marco Werner a Stanley Dickens Gebhardty C88 a JC853, Benjamin Hotz Ligier-Peugeot, Emanuel Pedrazza samozřejmě PRC. Do jednoho z PRC-Honda si troufla i žena: Jasmin Fiedler

1. závod: Vítěze a třetího dělilo v ohledu na datum výroby vozu půl století

Rozhodnutí nechat startovat i moderní vozy sportovní hodnotu tohoto šampionátu poněkud relativizuje. Barth ovládl sobotní  kvalifikaci i závod dle libosti. Stejně tak jasně připadlo ve fádním závodu druhé místo Hotzovi. Za nimi prožil tým Gebhardt skutečně katastrofální den. Vůz Michaela Hericha se rozbil již v kvalifikaci, Wernerův prototyp odpadl z jisté třetí pozice a Dickens dojel jen šnečím tempem s píchlou pneumatikou. Třetí místo tedy bral Georg Hallau na CanAm Lole-Chevrolet, která je odobrého půl století starší, než vůz vítěze. Jak se zatoulalo monstrum CanAm do závodu Skupiny C, je také otázkou. Klasifikováno bylo jen 9 vozů.

Výsledek sobotního závodu:

1. Sven Barth, Ginetta-Chevrolet

2. Marcus Hotz, Ligier-Peugeot

3. Georg Hallau, Lola-Chevrolet

4. Michael Campagne, Spice-Chevrolet

5. Roland Rupprechter, PRC-BMW

6. Jasmin Fiedler, PRC-Honda

2. závod: Déšť a olej na trati v neděli vše zmařily

Pro ty, kteří své drahocenné prototypy připravili i v neděli, mělo počasí připravenou zlou ránu pod pás: těsně před startem se odpoledne zatáhlo a Hockenheimring se změnil ve velkou louži. Přesto se startovalo. Po několika sekundách ale bylo po všem: Jeden z účastníků dokázal důkladně zaneřádit celou startovní rovinku důkladně olejem a další se otočil ve druhé zatáčce. Bylo přerušeno a kvůli neustávajícímu dešti již k re-startu nedošlo…

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama