reklama

DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí sílou

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění” se tradičně staly závody starších vozů z historie DTM a jejího předchůdce DRM. A tak mohli početní fandové v horním depu jezdců Red Bull-Ringu obdivovat senzační monstra ze 70. a 80. let, zápolící o vavříny DRM-Classic-Cupu. Početné pole 25 účastníků se prezentovalo vozy jako Zakspeed-Capri-Turbo, BMW M1, Porsche 911 RSR, Alfa Romeo Montreal, BMW 2000 a BMW 320.

Jasným favoritem byl jediný ex-profík mezi jezdci, Peter Mücke (česky Komár) z Berlína. Dřívější špičkový jezdec Pomáru Míru a Přátelství je dnes velmi úspěšným podnikatelem a majitelem závodního týmu (mimo jiné v DTM). Jeho srdce ale bije především pro staré dobré časy a tak v dílnách Mücke-Motorsportu   připravují nejen moderní vozy, ale zabývají se i restaurací několika senzačních historických závoďáků. Mezi nimi i neuvěřitelně silný, oheň chrlící Ford Capri Turbo, který koncem 70. let pro tehdejší DRM dle pravidel skupiny 5 připravil věhlasný tým Zakspeed. V těžkou nehodou Aloise Landlera (BMW M1) poznamenané kvalifikaci přibrzdil Mückeho malý technický problém a kvalifikoval se pouze do středu pole.

Divákům to ale přišlo vhod – mohli se těšit na velkolepou stíhací jízdu tohoto bývalého prototypu Klause Ludwiga v závodě. A přesně to DRM-Classic-Cup nabídl: Mücke se podpořen medvědí silou svého přeplńovaného agregátu dovedně prodíral polem, až před ním dvě kola před koncem zůstal jen dlouho vedoucí Valvoline-BMW M1 ProCar Švýcara Michaela Kammermanna. Také jeho ale Zakspeed-Capri těsně před koncem předjel a slavil s náskokem 1,4s zasloužené vítězství.

Výsledek DRM-Classic-Cupu ve Spielbergu:

1. Peter Mücke, Ford-Zakspeed-Capri-Turbo

2. Michael Kammermann, BMW M1 ProCar

3. Michael Hess, Porsche 911 RSR

4. Edgar Salewsky, Porsche 911 RSR

5. Adi Schumann, BMW 635

6. Malte Müller-Wrede, Porsche Carrera RSR 

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama