„Juniorská“ ADAC-GT4 předvedla na Nürburgringu mnohem napínavější sport, než její „velká sestra“ GT-Masters. V prvním závodě se prosadila značka Toyota, ve druhém Mercedes. Česko-americká posádka Jílková-Haub stačila dvakrát na top10.
Sobota: Japonská dominace
Ke 4. podniku sezony se na Nurburgringu sešlo objemné pole 31 vozů, ve kterém se v sobotní kvalifikaci prosadil Marcel Lenerz na Toyotě Supra stáje Piro. Jednalo se o první „pole“ japonské značky v této třídě. Američan Robert Haub, kolega Gabriely Jílkové stál na ZVO-Mercedesu jen beznadějné 19. pozici, Matěj Pavlíček kvalifikoval „český“ RTR-KTM na dobré 16. místo.
Zatímco polesetter Lenerz po startu s přehledem udržel vedení před Madsenem (Avia- Porsche), využil Haub chaotické situace na rovince k postupu na 12. místo. Pavlíček byl po prvním kole 18.
„Asijská ošklivka“ neměla až do výměny jezdců problém, svým opticky povedenějším soupeřům jasně ujet. Syn majitele týmu, Cedric Piro převzal vůz od Lenerze s náskokem 9s. Haub udělal ze své zlé startovní pozice maximum a pustil „Quick Gabi“ za volant již relativně brzy: po 25 minutách na 11. místě.
Bývalý jezdec F4 Piro poté s převahou vyhrál a slavil tak největší úspěch své kariéry. Výborný finiš předvedl Marcel Marchewicz na Mercedesu týmu Schnitzelalm, který se v posledním kole prodral před Zulaufa na druhou pozici. Jíková těžila z dobré taktiky týmu a – jako vždy – ze své ohromné zásoby talentu a dojela týmu ZVO pro dobré 8. místo.
Pavlíček odstavil svou po divokém boji zlo oškubanou „krabici od bot“ již po 25 minutách. Josef Knopp si tedy v sobotu nezajezdil.
Výsledek sobotního závodu:
1. Lenerz/Pirro, Piro-Toyota
2. Boekmann/Marchewicz, Schnitzelalm-Mercedes
3. Madsen/Zulauf, Avia-Porsche
4. Ortmann/Sasse, PROsport-Porsche
5. Doerr/Leroux, Doerr-Aston Martin
6. Springob/Falkenbach, ZVO-Mercedes
7. Hanses/Oeverhaus, CV-Mercedes
8. Haub/Jílková, ZVO-Mercedes
Neděle: Rozhodla reakce po neutralizaci
Čas sobotního vítěze Pira stačil při nedělní kvalifikaci jen na třetí pozici za Doerr-Astonem Indyho Dontje a WS-Porschem Hendrika Stilla. Josef Knopp postavil RTR-KTM na 17. místo, zatímco se vůbec nedařilo Gábině Jílkové, která se musela spokojit s 20. pozicí.
Zkušený Nizozemec Dontje proměnil pole-position pohotově ve vedení v závodě, Jílková „udělala“ během prvního kola 5 pozic, Knopp dvě ztratil.
Ve třetím kole se na první místo probojoval Still, než o další dvě kola později Dontje znovu stanovil staré pořadí. 12. Jílková pokračovala ve svém postupu kupředu, zatímco se Knopp propadl na chvost pole. Následující neutralizace ovšem „Quick-Gabi“ vyvedla z rytmusu a na čas ztratila dvě místa.
Po polovině závodu předal Dontje vedoucí Aston Martin Philovi Doerrovi, Marchewitz svůj Schnitzelalm-Mercedes Boekmannovi jako druhý a Jílková kolegovi Haubovi zeleno-bílý ZVO-Mercedes nominálně na 12. místě. Taktika týmu ZVO „nechat Jílkovou jet hodně dlouho“ ovšem zase jednou perfektně vyšla – když měli vystřídáno všichni, byl Robert Haub na 9. místě. Jezdecky silně zlepšený Američan poté ve svém stintu vybojoval další dvě pozice a dojel 7. Zamysleme se nad tím, co by bylo, kdyby tato dvojice ZVO-Mercedesu jednou zajela obstojnější kvalifikaci..?
Vepředu se poněkud spornou akcí za neutralizace (omezovače rychlosti obou vozů očividně pracovaly rozdílně) vůči doposud vedoucímu Doerrovi prosadil Marek Boekmann na Schnitzelalm-Mercedesu – penalizace je pravděpodobná.
Výsledek nedělního závodu:
1. Boekmann/Marchewicz, Schnitzelalm-Mercedes
2. Dontje/Doerr, Doerr-Aston Martin
3. Lenerz/Pirro, Piro-Toyota
4. Hanses/Oeverhaus, CV-Mercedes
5. Ortmann/Sasse, PROsport-Porsche
6. Doerr/Leroux, Doerr-Aston Martin
7. Haub/Jílková, ZVO-Mercedes
Text a foto: Roman Klemm