reklama

ADAC-GT-Masters: Pražský tým ISR na Lausitzringu úspěšně vykročil do sezony 2020

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Pokud budeme hledat sektor silničních závodů, kterému chřipková pandemie a z ní plynoucí celosvětová hospodářská krize uškodila nejméně, pak zjistíme, že  se s velkou pravděpodobností jedná o závody třídy Grand Tourisme. Zvláště v německém ADAC-GT-Masters mají týmy, jezdci a sponzoři zjevně nezkrotitelnou chuť soupeřit – a tak se k prvnímu podniku sezony 2020 na Lausitzringu přihlásilo senzačních 33 posádek! Koncept pořadatele, tvořit jednotlivé týmy profesionálem a (vetšinou „platícím“) poloamatérem naprosto vychází a za danné svízelné doby tak mohl i statečný tým Igora Salaquardy ISR znovu nasadit svou Audi R8 LMS pro osvědčenou dvojici Filip Salquarda a Frank Stippler.

Sobota: Stolz se doboxoval k vítězství, Salaquarda výborný osmý

O pestrost pole, (o jaké se konkurující DTM vždy mohle jen zdát) se postaraly vozy soukromých týmů (ano, to je další z tajemství úspěchu GT-Masters) nasazující Audi, Mercedes, Lamborghini, Porsche, Chevrolet, BMW a Bentley. Po první kvalifikaci byly hned čtyři značky zastoupeny v top10 výsledků. Nejrychlejší byl Mercedes AMG stáje Toksport WRT dvojice Luca Stolz/Maro Engel, jejichž náskok na HRT-Audi Paula a Langenvelda činil jen 4 setinky. Filip Salquarda kvalifikoval „pražskou“ ISR-Audinu s odstupem 4 desetin – to ale ve vyrovnaném poli GT-Masters znamená pozici 16!  

Vykročení do sezony 2020 vyšlo perfektním letmým startem do prvního závodu především Alfredovi Renauerovi v Porsche týmu Herberth. Němec se ujal vedení před polemanem Stolzem, na kterého zezadu dotíralo druhé z dvojčat Renauerových, Robert. Také Filip Salaquarda vyrazil optimálně a úvodem mu patřilo 11. místo.

Stolz ovšem dlouho nevydržel následovat lídra a po 12 minutách jízdy vystrčil Renauera „do autu“. Modrý Mercedes poté lehce ujel pevně sevřenému klubku konkurentů, následující nehoda Pommera (Chevrolet) se zuřivým Renauerem se ovšem postarala o první neutralizaci roku. Ta trvala tak dlouho, že jí některé z týmů šikovně využili k předepsané výměně jezdců. Za lídrem Engelem, jenž převzal od Stolze, to notně promíchalo pořadí. Druhé místo poté patřilo Engelhartovi, který převzal SSR-Porsche od Ammermüllera, za nimi číhal KUS-Porsche bývalé jezdkyně Indy 500 Simony de Silvetsrové, které vůz převzala od Rakušana Bachlera. Filip Salaquarda předal Frankovi Stipplerovi jeho ISR-Audi na dobré 10. pozici.

Švýcarce de Silvestrové však při jejím debutu v GT-Masters nebyl souzen špičkový výsledek: Christopher Mies (Land-Audi) ji 6 kol před koncem atakoval tak nešetrně, že ji otočil a oba vypadli z bodovaných míst. Stipplerovi a týmu Salquarda to přišlo jen vhod – postoupili o další dvě místa kupředu!

Na špici dojel ex-jezdec DTM Maro Engel nové stáji Toksport pro jasné vítězství – konkurence marně čekala na penalizaci úvodního Stolzova bodyčeku. Sériový vítěz Carrera-Cupu Ammermüller a zkušený borec GT Engelhart dojeli na SSR-Porsche těsně druzí a bronz brali Rakušan Hofer s Němcem Haasem na Landově Audi. Také pro tým ISR začala podivuhodná sezona 2020 výborně – osmé místo při ouvertůře bylo jistě velmi uspokojivým výsledkem. 

Výsledek sobotního závodu:

1. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

2. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

3. Hofer/Haase, Land-Audi

4. Fittje/Jahn, KUS-Porsche

5. Costa Balboa/Perrera, Grasser-Lamborghini

6. NIedrehauser/van der Linde, Rutronik-Audi

7. Dontje/Götz, HTP-Mercedes

8. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi   

Neděle: Triumf celo-belgické equipy WRT

Dominátoři soboty Stolz s Engelem byli i v neděli „na výši“, Maro Engela ovšem v kvalifikaci těsně porazil Belgičanem Vanthoor na belgickým týmem WRT připravené Audi R8. Frankovi Stipplerovi, který měl tentokrát za úkol kvalifikovat  vůz týmu ISR, se vůbec nedařilo. Havaroval a jeho nejlepší čas byl o rovné 2s za špičkou, což v našlapaném ADAC-GT-Masters stačí jen na poslední startovní místo.

Při poledním startu sice předvedl největší agresivitu a nejlepší reakci Sven Müller na Renauerově Porsche 911, první zatáčku ale přebrzdil a pole se poté přeci jen „seřadilo dle stratovního pořadí“ Vanthoor-Engel-Müller. Na této špičkové konstelaci později nic nezměnily ani výměny jezdců a mladí Belgičané Dries Vanthoor/Charles Weerts (jeho otec je majitelem týmu WRT) si zapsali velké vítězsví před sobotními triumfátory Stolzem a Engelem, jejichž nový Mercedes AMG-GT3 „Raptor“ se zdá být novým měřítkem špičkové technologie GT sezony 2020.

Úplně vepředu se pořadí tedy nezměnilo, že se ale i na Lausitzringu dá postupovat kupředu, to předvedl díky talentu jezdců a dobré taktice tým ISR. Stippler se Salaquardou po hodinovém závodu dojeli ze 33. místa na startu jako 20. Potvrdilo to, že by body byly v případě lepší kvalifikace znovu v rámci možností.

Šampionát ADAC-GT-Masters jde do svého druhého kola za dva týdny na Nürburgringu.

Výsledek nedělního závodu:

1. Vanthor/Weerts, WRT-Audi

2. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

3. Renauer/Müller, Herberth-Porsche

4. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

5. Niedrehauser/van der Linde, Rutronik-Audi

6. Schramm/Mies, Land-Audi

7. Ineichen/Bortolotti, WRT-Audi

8. Dontje/Götz, HTP-Mercedes

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama